Metszéspontok

gamifikáció * pszichológia * flow élmény * nyomozás * felfedezés * oktatás * indoor * outdoor * csapatépítés * eszképizmus * kiterjesztett valóság

Andrea

bencsik andrea pszichologus mobil jatek fejlesztesVégzettségemet tekintve pszichológus vagyok, a budapesti ELTE-n szereztem a diplomámat, melyet posztgraduális képzés során kiegészítettem klinikai szakpszichológusi oklevéllel. Később jónéhány menedzser- és trénerképzőt elvégeztem.

Úgy alakult, hogy mégsem elsősorban klinikusként dolgoztam, hanem különböző cégeknek, vállalatoknak, külső tanácsadóként. Számos vállalatnál vettem részt a munkatárs- és vezetőkiválasztás folyamatában, szervezetfejlesztésben és tréningek területén.

Rengeteg tapasztalatot szereztem indoor és outdoor tréningek tartásában, ezek között túlnyomóan a csapatépítő tréningek voltak túlsúlyban. A tréningek tematikáját, gyakorlatait mindig egyedileg alakítottuk ki, a cég profiljához, elvárásaihoz, a csapatok összetételéhez és a résztvevők személyiségéhez igazodva.

Pszichológiai tanulmányaim és a tréningek során szerzett tapasztalataim alapján ma már pontos képem van arról, hogy a Nyomozz Velünk játékaival hogyan lehet igazán együttműködő csapattá formálni egy cég munkatársait, ennek megfelelően is alakítottuk ki játékainkat.

De szinte ugyanez érvényes akár egy családra vagy akár egy baráti társaságra, 2-4 vagy több főre is. Hogyan tudunk együttműködni, egymást, egymás ötleteit elfogadni? Hogyan választódnak ki a szerepek, ki lesz vezető, irányító? Vagy nem lesz vezető, hanem minden résztvevő hozzáteszi a maga ötleteit,

Izgalmas kérdések, a játékok során sok mindent megtanulhatnak a résztvevők önmagukról, egymásról. Hiszen ezek igazából önismereti helyzetek is.

Tegye hát Mindenki próbára magát a Nyomozz Velünk kész játékai, valamint egyedi fejlesztésű játékosított megoldások során, és jó játékot, kitűnő eredményeket kívánunk!

Tamás

varga tamas mobil jatek fejlesztes

A pedagógusi pályától a szabadúszó fotós és web fejlesztő létig egy multinacionális vállalat kereskedelmi és marketing pozícióján keresztül vezetett az utam.

Számítástechnikai ismereteimet autodidakta módon szereztem meg, és gyarapítom azóta is.

Az első asztali gépünk egy nagy cégnél leselejtezett Windows 3.1-es PC volt, amelyet azzal a feltétellel használhattak a fiaim, hogy azon aztán játékprogramok nem futhatnak.

Persze, hogy rövid időn belül beszerezték az akkoriban elérhető játék CD-ket és önfeledten nyomták a kurzor és szóköz billentyűket a villogó képernyő előtt.

Huszon valahány éve egyáltalán nem érdekeltek ezek a szórakozási formák, és mélyen egyetértettem Philip Zimbardo-val, aki szerint ha valaki a képernyő előtt tölti a napját videójátékkal, az voltaképp megszűnik emberi lénynek lenni: nem alkot, nem olvas, nem mozog, nem beszélget.

A 2000-es évek elejétől azonban sok minden átértékelődött azáltal, hogy kezdett tért hódítani a gamifikáció (magyarul játékosítás), amely a videojátékokból kölcsönzött elemeket alkalmazta és alkalmazza nagy sikerrel az üzleti élet számos területén. Ez a technika a marketingben, a HR-folyamatokban, a munkahelyi eredményesség ösztönzésében, de még az oktatásban, művelődésben is új dimenziókat nyitott.

Bár a Nyomozz Velünk játékai is egy mobil eszköz képernyőjének segítségével játszhatóak csak, de a lényeges különbség az, hogy kimozdítanak a szabadba, felfedezésre késztetnek, motiválnak, új ismeretek megszerzésében segítenek, flow élményt nyújtanak, emiatt gondolom azt, hogy sikerült valami hasznosat alkotnunk vele.

Homo ludensnek tartjuk magunkat, azaz mindig készen állunk a játékra, is. Mert nem csak arra, hanem mindenfajta újdonságra, változásra, változtatásra.

Jóllehet nem tartozunk sem az X, sem az Y, sem a Z generációhoz, az alfához pedig végképp nem :-), a számítógép, az IT és az ezekkel összefüggő technológiai robbanás vívmányainak használata két évtizede életünk és munkánk szerves része.

Imádunk utazni, új helyeket és dolgokat megismerni, új ismereteket szerezni. Persze, a magunk módján, semmiképpen sem szervezett csoportos utazásokon.

Így, a városnéző körútjaink során bukkantunk rá a nyomozós, szabadulós játékok világára is. Az első játékra nagy izgalommal készültünk.

És nagy csalódás volt. Az elmosódott, sokszorosított lapokon kapott információk gyakorlatilag használhatatlanok voltak, őszintén megvalljuk, nem is sikerült eljutnunk a megoldásig. A kudarc után összenéztünk, és azt mondtuk: ilyet, sőt ennél sokkal jobbat, mi is tudunk!

És elkezdtük az ötletelést…

Bő másfél évig tartott a fejlesztés, hogy a legjobbat hozzuk létre, hogy elvetve az elavulóban lévő papíros megoldást, a nyomozós játékokba beépítsük a technika adta lehetőségeket. Beépítve a VR (Virtual Reality), azaz a Virtuális Valóság elemeit, eljutottunk a jelenlegi legfejlettebbhez, az AR (Augmented Reality), azaz a Kiterjesztett Valóság világához, és az ezen alapuló mobil applikációkhoz, hely alapú mobil kincskereső és felfedezős játékokhoz.

Bízunk abban, hogy sikerült, és minden résztvevő élvezni fogja játékainkat!

 

Andrea és Tamás

Cégek, amelyek a Nyomozz Velünk játékait választották

Semmelweis Egyetem
Sárvári Gyógy-, és Wellnessfürdő
Pipelife Hungária Kft.
Novartis Hungária Egészségügyi Kft.
mol-logo
MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.
Messer Hungarogáz Kft.
Danubius Hotels Group
Bridgestone Tatabánya Kft.
Laposa Hableány Kft.
K&H KBC Asset Management
IFUA HORVÁTH & PARTNERS Kft.
HARMAN Magyarország Finanszírozó Kft.
Grepton Informatikai Zrt.
EWOPHARMA Hungary Kft.
Ericsson Magyarország Kft.
Ecovis Accounting Kft
Deutsche Telekom Systems Solutions Hungary Kft.
Tízpróba Magyarország Kft.
Continental Automotive Hungary Kft.
BUDAPEST BANK
Andrássy Universität Budapest
AMC NETWORKS Central Europe
Alisca Agrárház
Yettel Magyarország Zrt.
4flow management Kft.
Budapest Airport
IBM Capital Hungary Kft.
EOS Faktor Zrt.
ALDI
bunzl-logo-200
klett
raabe
Sabeeapp céges csapatépítő játék
NEST Communications
TT_logok-02
logo-molgroup
paramount-network
intercars-logo-ok
galambos cégcsoport
MVM Ovit
GE DACH
ge-vernova-logo
infomix-logo

Még egy kis játékos extra a múltból – Jumurdzsák Gyűrűje

pierrot anda tamás jumurdzsák gyűrűje

Andrea, Tamás, és Pierot a Miazma bemutatóján 2015-ben

2005-06-ban megjelent különleges panorámafotó albumaim kapcsán kaptam egy megtisztelő megbízást a Private Moon Studios tulajdonosától, Marosi Z. Tamás-tól (Pierrot, a zeneszerző, énekes, és játékfejlesztő): a Jumurdzsák gyűrűje címet viselő, és gyakorlatilag a világ első, interaktív panorámafotókkal, filmes részletekkel készült számítógépes kalandjátékához (FMV = Full Motion Video) több, mint 700 izgalmas 360°-os panorámafotó elkészítésével járulhattam hozzá.

Erről egy kritikus, G.Schmidl, Brasslantern Org. eképpen írt: „On foot, Eger is presented as a series of brilliant photographs of the city, each with a 360 degree panoramic view. The scope of the photographed streets is immense – it certainly feels like someone photographed all of Eger and put it into the game. A few shamelessly gorgeous views from a terrace only help immerse players in the game.

Aki nem ismeri a történetet, itt bővebben olvashat róla egy értékelést.

A 3D játék különlegessége, hogy a statikus panorámafotókban a szereplők apró mozdulatokat végeznek, amelyek sorozatfelvételekkel kerültek rögzítésre. Amennyiben a CD verzió már nem volna kapható, akkor elérhető az angol nyelvű változat iPad-re innen. Minthogy a jelenleg használatban lévő notebookomba már nincs beépítve CD lejátszó, az iPad verzión veszem elő ezt a játékot nosztalgiából…

Tamás

Érdekli a játékosítás / gamifikáció?
Csapatépítés kültéren, vagy beltéren?
Lépjen kapcsolatba velünk!

This post is also available in: English