Digitális turizmus megoldások idegenvezetőknek – 2021

Digitális eszközök az idegenvezetésben

FEJLESZTÉS ALATT: a böngészöben futó – tehát applikáció letöltését és telepítését nem igénylő – kizárólag böngészőben futó digitális támogató megoldás jelenleg béta verzióban létezik csak. Lépj kapcsolatba velünk, és értesíteni fogunk amint kipróbálható lesz.

Városi tematikus séta Budapest digitális turizmus 2021 BYOD

Városi tematikus séta Budapest digitális turizmus 2021 BYOD

Ingyenesen letölthető demó applikációnk azt a célt szolgálja, hogy az idegenvezetők közül bárki megismerkedhessen az applikációban alkalmazott funkciókkal, a felhasználási területekkel, lehetőségekkel. Könnyedén kiválasztható így, hogy melyik funkciók felelnének meg a digitális eszközzel kísért és támogatott idegenvezetés során.

  iPad   iPhone   Android

Természetesen lehetőség van arra is, hogy nem a márkázott „Nyomozz Velünk” applikációt használjuk az adott turisztikai projektben. Tervezzük egy generikusabb márka nevű applikáció bevezetését is a piacra. Ez a költségek megosztásával is tökéletesen működne kellő számú résztvevő esetén. Lépj velünk kapcsolatba, beszéljük meg a részleteket.

Városi séták és idegenvezetés a pandémia idején

A COVID-19 járvány számos ágazatot igencsak érzékenyen érintett, különösen a turizmust, az idegenforgalmat. Amíg nem áll rendelkezésre hatékony oltóanyag, az idegenvezetők, a TDM menedzserei és az utazásszervezők megfizethető technológiai alternatívákat keresnek, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy folytassák üzleti tevékenységüket, miközben elősegítik a társadalmi távolságtartást, és biztonságos és fenntartható utazást garantálnak a látogatók számára.

Vajon miképp fogja megváltoztatni a budapesti séták, séta programok turisztikai kínálatát és szervezését a COVID-19 járvány? Mi lesz a második hullám lecsengését követően? És mi várható 2021 tavaszán és nyarán?

EU digitális turizmus 2018-2021

A jelenlegi helyzet már elindított a turizmusban, az idegenforgalomban egyfajta forradalmat, arra kényszerítve a szektort, hogy újra feltalálja önmagát, és megújuljon azáltal, hogy felgyorsítja egy olyan ágazat digitalizálódását, amely többnyire továbbra is analóg rendszereket használ.

A digitalizálási projekt minden bizonnyal már számos turisztikai, idegenforgalmi vállalkozó tervében szerepelt, mielőtt a vírus felforgatta volna a világot, így valószínűleg most a kényszerű szünet alatt gyorsítanak is az ötletek megvalósításán.

Mert nyilvánvaló, hogy az idegenforgalmi szektor ez idő tájt átalakuláson megy keresztül, mind a vállalkozók folyamataiban, mind pedig a turisták utazási és szolgáltatás választási szokásaiban.

Tudni kell, hogy ezeket a változásokat nem a pandémia indította el. Itt van például az EfVET, amely egy egyedülálló, egész Európára kiterjedő szakmai szövetség, amelyet minden európai országban a műszaki és szakképzés (TVET) szolgáltatói hoztak létre még 2018-ban. Feladata a technikai és a szakképzés elősegítése és gazdagítása transznacionális együttműködés és az intézmények páneurópai hálózatának kiépítése révén. Küldetésük szerint a turisztikai ágazat digitális fejlesztése elengedhetetlenné vált a versenyelőnyök megszerzéséhez és hogy az ajánlatok mind pontosabban megfeleljenek a célközönség igényeinek. Ezért született meg a KA3 DIGITAL TOURISM projekt. További részletek az alábbi linkeken: honlap: DIGITAL TOURISM – ERASMUS + Facebook: fb.com/Digital_Tourism Instagram: digitaltourismeu

Klasszikus eszközök az idegenvezetésben, 2021-ben is?

Nem vagyunk turisztikai szakemberek, de nem éppen rövid életünk során számos hazai és külföldi vezetett túrán, a.k.a idegenvezetésen vettünk részt, és módfelett zavarónak találtuk, hogy az idegenvezető által felmutatott A/4 méretű, amúgy nagy gondossággal összeállított, jó esetben leporellóba fűzött korabeli képek és dokumentumok csak kis részét láttuk, láthatták a résztvevők, nem is beszélve azokról, akiknek épp háttal állt az idegenvezető, vagy éppen nem figyeltek.

Az idegenvezető kezében tartott tablet digitális értelemben előrelépésnek tűnik a leporellóhoz képest, de nem tűnt minden esetben jó megoldásnak, minthogy csak egy van belőle, nem jár kézről-kézre különösen járvány idején, mérete kisebb, mint A/4, valamint többnyire tükröződik az üveg felülete, így talán még kevesebben élvezhetik a vizuális kiegészítéseket, azaz szegényebben távoznak a vezetett túráról.

Nézzünk egy friss példát (2020. november), egy valós Facebook bejegyzést egy olyan személytől, aki az utóbbi években gyakori résztvevője volt több cég és idegenvezető kínálta tematikus, történelmi városnéző sétának Budapesten.

Attól félek, hogy ha marad a másfél méteres távolságtartás a csoportokban, idegenvezetőnknek (neve maradjon titokban) minden képet újra kell nyomtatnia A/3 méretben. A … szemléltetőeszközöket pedig már végképp nem fogja tudni körbeküldeni.

Akkor most tényleg az a megoldás, hogy minden túra és idegenvezetőnek A/3-as méretben lesz szükséges kinyomtatnia a képi anyagát, amit magasra emelve hordoz majd körbe, így biztosítva, hogy egyik résztvevő se maradjon le az információról, élményről? Lássuk be, ez nem tekinthető innovációnak a digitális turizmus korában.

Na, de akkor hogyan lehet továbblépni erről a szintről?

Ezt szeretnénk Neked, idegenvezetőnek bemutatni. Azt, hogy miképp tudsz felkészülni a járványt követő, de még kellően óvatos csoportok biztonságos vezetésére, digitális eszközökkel történő tájékoztatására.

A megoldás pedig – BYOD, azaz hozd a saját eszközöd (bring your own device)!

A BYOD koncepciót – amely a Gartner Intézet és a Deloitte előrejelzése szerint is jelentősen emelkedő trend 2021-től – valóban a jövő egyik fontos eleme lesz a biztonság növelése érdekében, emiatt az UNWTO ajánlásai között is szerepel már. Ezt több idegenforgalomban / turizmusban érdekelt szereplő felismerte már.

A pandémia által padlóra taszított turizmusnak fel kell készülnie a nyitásra (amely persze egy ideig még maszkos, és távolságtartós lesz az átoltottság és a várhatóan kialakuló nyájimmunitás függvényében), mert tömegek várnak a startvonalon, hogy újra élvezhessék a vezetett túrák élményét – is.

Szerencsére a digitális, nem-vezetett túrák piacát nem érintik a korlátozások olyan súlyosan Európa-szerte, viszont a digitalizáció fontosságának fel nem ismerése egyenlő a kudarccal.

Miről szól a BYOD? A vezetés során a múltban csak az idegenvezető kezében (fel)tartott vizuális támogató anyagokat digitalizálva, applikációba, vagy webes megoldásba integrálva és minden résztvevő saját mobil eszközén elérhetővé tesszük ezeket az anyagokat, így senki nem marad le a fontos információkról, sőt, a túra befejezését követően otthonában is átnézegetheti az anyagot.

Jól hangzik, ugye?

Felkeltettük érdeklődésed?
Lépj kapcsolatba velünk! Írj, hívj: +36 209 441 207